tel. +40.0749.545.838


---LUAREA REFUGIULUI IN CELE TREI GIUVAIERE
____________________________________________________________________________________________________________

Cum sa iei refugiul in Buddha, Dharma si in Sangha, in asa fel incat sa fi complet eliberat de suferinta si de cauzele ei.

Luarea refugiului si generarea Bodhicittei:
Ma refugiez pana ce voi atinge Iluminarea,
In Buddha, Dharma si in Suprema Congregatie.
Prin meritele virtuoase pe care le-am creeat
Prin practicarea generozitatii si a celorlate perfectiuni,
Fie ca sa obtin statutul de Buddha pentru a ajuta toate fiintele simtitoare.
(3x)

Rugaciunea celor Patru Ganduri Nețărmurite:
Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare ar ramane in echilibru, fara atasamente si ura, neținandu-i pe unii aproapiati si pe alti indepartandu-i.

Fie ca ele sa ramana asa. Fie ca eu sa devin cauza ca ele sa faca asta.
Te rog, Guru-Buddha, binecuvanteaza-ma sa pot face asta.

Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare ar fi fericite si ar avea cauzele fericiri.

Fie ca ele sa obtina acestea. Fie ca eu sa devin cauza ca ele sa aiba asta.

Te rog, Guru-Budha, binecuvanteaza-ma sa pot face asta.

Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare ar fi libere de suferintă si de cauzele acesteia.

Fie ca ele sa se elibereze. Fie ca eu sa devin cauza ca ele sa se elibereze de asta.

Te rog, Guru-Buddha, binecuvanteaza-ma sa pot face asta.

Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare n-ar fi niciodata separate de renasterile superioare si de libertatea excelentei beatitudini.

Fie ca ele sa nu fie niciodata separate. Fie ca eu sa devin cauza ca ele sa nu fie separate de asta.

Te rog, Guru-Buddha, binecuvanteaza-ma sa pot face asta.

MOTIVATIA PENTRU VIATA:

Scopul vietii mele este sa eliberez toate fiintele simtitoare din orice suferintă si sa le conduc catre fericire, in special catre nepretuita fericire a completei Iluminari.

Din moment ce toate bucuriile mele din viata de zi cu zi -fericirea trecuta, prezenta si viitoare, inclusiv Iluminarea- depind de celelate fiinte simtitoare, atunci si fericirea tuturor acestor fiinte simtitoare depinde de mine.

Daca eu generez bunatate iubitoare fața de toate fiintele simtitoare, atunci toate fiintele simtitoare nu vor primi nimic rau din partea mea si astfel vom avea pace si succes. Prin urmare, sunt responsabil pentru fericirea si pacea tuturor fiintelor simtitoare.

Acum sunt un servitor pentru a sluji toate fiintele simtitoare, fara a face discriminare intre ele, indiferent daca unele ranesc si altele ajuta.
Pentru a reusi asta, trebuie sa ating Iluminarea completa. De aceea, voi pune toate actiunile corpului, vorbirii si mintii mele in virtute, astfel incat sa le fiu de cel mai mare ajutor tuturor fiintelor simtitoare.
Asta inseamna ca trebuie sa ating Iluminarea cat mai repede posibil.
Fie ca toate aceste actiuni sa nu cauzeze nici cel mai mic rau, ci sa aduca beneficii tuturor fiintelor simtitoare in cel mai bun mod, astfel incat si ele sa atinga Iluminarea cat mai rapid posibil.

Dedicatia:
Dupa fiecare actiune virtuoasa pe care am facut-o, este bine ca intotdeauna sa dedicam meritul.
Daca nu reusim asta, cel putin inainte de a merge seara la culcare, sa dedicam meritele pe care le-am facut in ziua respectivă.
Dedicati ,de asemenea, fiecare dintre meritele trecute, prezente si viitoare, Buddhasilor si Bodhisatvasilor:

Prin acest merit, fie ca eu cat de curand
Sa obtin starea de Iluminare a lui Guru-Buddha,
Ca sa fiu in stare sa eliberez
Toate fiintele simtitoare din suferintele lor.

Fie ca pretioasa Bodhicitta
Care nu s-a nascut, sa apara si sa creasca.
Fie ca cea care a aparut sa nu descreasca,
Ci sa creasca din ce in ce mai mult,pentru totdeauna.

Fie ca toate fiintele simtitoare care au fost mama si tatal meu, sa fie pe deplin fericite si fie ca taramurile inferioare sa fie goale pe vecie.

Fie ca toate rugaciunile Bodishattvasilor, oriunde ar trai, sa fie indeplinite spontan.

Orice virtuti albe pe care le-am creat, le dedic ca si cauza
Care sa-mi permita sa sustin Sfanta Dharma a scripturilor si a intelesurilor
Si sa indeplinesc fara nici o exceptie rugaciunile si faptele
Tuturor Buddhasilor si Bodhisattvasilor din cele trei timpuri.

Prin forta acestui merit fie ca eu sa fiu de nedespartit
In toate vietile mele, de cele patru roti ale vehiculului Mahayana.
Si fie ca eu sa ating capătul calatoriei de-a lungul căilor
Renuntarii, bodhicittei, a viziunilor pure si a celor doua stagii ale practicilor tantrice.

Legamintele refugiului

Ce trebuie sa nu facem:
1. Odata ce ne-am luat refugiul in Buddha, nu trebuie ca in inima noastra sa mai cautam un alt refugiu in persoana Zeilor lumesti, cum ar fi Brahma si asa mai departe, si nu trebuie sa facem prosternari in fata obiectelor relationate cu acestia.
Nu trebuie sa ne punem sperantele in prietenii nevirtuosi sau in cei care predau invataturi non-buddhiste, pentru ca aceste invataturi nu se ridica la nivelul celor predate de Buddha.

2. Odata ce ne-am luat refugiul in Dharma, trebuie sa evitam sa rănim alte fiinite simtitoare- direct sau indirect (punanadu-i pe altii sa o faca).

3. Odata ce ne-am luat refugiul in Sangha, nu trebuie sa ne mai lasam purtati de val; sa nu ne petrecem timpul in compania prietenilor negativi sau a celor care practica hedonismul.

CE TREBUIE SA PRACTICAM:

1. Dupa ce ne-am luat refugiul in Buddha,cu o minte plina de respect fata de cei care au atins beatitudinea-Buddhasii, trebui sa privim statuile lor ca fiind cu adevarat Buddhasi, sa ne prosternam si sa le aratam respectul cuvenit.
Trebui sa evitam sa aratam lipsa de respect fata de aceste reprezentari: sa nu ii punem direct pe pamant, sa nu ii judecam dupa valoarea materiala, facand discriminari intre statui, spunand ca unele sunt bune si altele sunt rele.

2. Dupa ce ne-am luat refugiul in Dharma, trebuie sa aratam omagiu si respect pentru toate textele Buddhiste, generand recunostinta chiar si pentru o singura silaba din invatatura, ca fiind sublima Dharma rară.
Trebuie sa evitam sa punem textele direct pe pamant, sa le privim ca pe simple obiecte materiale, sa le folosim ca si garantie pentru un imprumut, sau sa le caram alaturi de pantofi.

3. Dupa ce ne-am luat refugiul in Sangha, trebuie ca atunci cand zarim un membru din Sangha, sa il privim ca fiind de fapt toata Sangha actuala.
Trebui sa evitam discriminarile in comunitatea Sangha si trebuie sa aratam respect fiecaruia dintre ei.
Trebuie sa ne antrenam bine pentru a urma toate sfaturile cu privire la ce trebuie sa practicam: sa nu calcam peste piesele de imbracaminte ale calugarilor sau sa le aruncam in locuri murdare, ci sa le pastram in locuri curate.

SFATURI GENERALE:
In general sunt patru idei in practicarea Dharmei:

1. Trebui sa avem incredere in Fiintele Sfinte, sa ascultam Sfanta Dharma, si dupa ce am inteles-o, sa o urmam si sa o practicam.

2. Nu trebuie sa ne lasam mintea sa o ia razna, (trebuie sa ne controlam sentimentele cand suntem in pericolul de a creea karma negativa) si sa luam cate juraminte suntem capabili sa le pastram.

3. Trebuie sa avem o atitudine de compasiune fata de fiintele simtitoare.

4. Cand mancam sau cand bem, trebuie sa facem efortul sa le oferim celor Trei Giuvaere; trebui sa ne antrenam bine pentru a pastra juramintele refugiului si sa aducem ofrande celor Trei Giuvaere.

De asemenea, in fiecare dimineata si in fiecare seara, trebuie sa facem cate trei prosternari catre cele Trei Giuvaere.

JURAMINTELE LAICE:

Cele cinci juraminte care trebuiesc tinute de catre un adevarat ”upasika”(”aproape de virtute”):

Faptele care trebuiesc evitate -
1. omorul;
2. furtul (sa iei ce nu ti-a fost oferit);
3. sexualitatea gresita(adulter, etc);
4. minciuna;
5. consumul de substante intoxicante(alcool, droguri)

PIERDERA JURAMINTELOR DE LA RADACINA

Cand cineva face astfel de fapte:
1. omoara un om;
2. fura un obiect care are valoare pentru o alta persoana;
3. se angajeaza in sexualitate gresita- adultereaza, sau daca este singur, ia partenerul altei persoane, sau foloseste gura sau anusul in relatia cu partenerul;
4. spune minciuni supreme: pretinde ca are realizari pe cale, desi nu le are;
inseamna ca si-a incalcat juramintele de radacina si trebuie sa le ia din nou.

Cand cineva are o astfel de scapare de la juraminte:
1. omoara un animal, insecta;
2. fura/ia, fara sa ii fi fost dat, un obiect fara valoare;
3. se angajeaza intr-un act sexual intr-un loc sfant, sau intr-un moment special (luna plina, in zilele speciale de sarbatorire a lui Buddha, sau in a opta zi a calendarului lunar, etc.), sau in timp ce si-a luat cele opt precepte;
4. spune minciuni obisnuite;
5. bea alcool,
trebuie sa se confeseze si sa abtina ferm de la a le comite din nou- este o metoda de purificare.

Mintea trebuie protejata bine si riguros de la a mai comite inclusiv cele sase actiuni nonvirtuoase, care sunt similare cu karma negativa de dinainte. Sa se evite:
-calomniile,
-cuvintele jignitoare,
-barfa,
-lacomia,
-intentiile rele si
-conceptiile gresite.

AVANTAJELE ONORARII JURAMINTELOR:

Beneficiile ținerii juramintelor in acest fel sunt:
*nu se cade in suferinta taramurilor inferioare (iad, animale sau spirite infometate);
*temporar se obtin mereu corpuri de Devasi sau oameni;
*intr-un final, se atinge stadiul eliberarii

In mod continuu, in urma onorarii acestor cinci legaminte, virtutea creste in mod constant, chiar si cand dormim sau suntem inconstienti, turmentati si asa mai departe.

In plus, Fondatorul-Guru Buddha Shakyamuni va avea in permanenta grija de tine; zeii(protectorii lumesti,Devasii) se vor ruga pentru tine si te vor proteja; fiintele din alte taramuri nu-ti vor putea face rau; calitatile iti vor creste neancetat, iar in momentul mortii, vei muri fara regret.

-Evitand sa omori fiinte, vei avea o viata lunga in toate viitoarele tale renasteri.
-Evitand sa iei ce nu ti-a fost dat, in vietile viitoare vei avea o sanatate excelenta.
-Evitand sa spui mereu minciuni, in viitor celilati nu te vor insela si nu te vor acuza.
-Evitand comportamentul sexual inadacvat,in viitor vei avea prieteni buni si un consort/a perfect/a, in acord cu ceea ce iti doresti.
-Evitand consumul de alcool, vei avea o minte ascutita si clara.

Se spune in sutra “Lampa Lunii”:
”In vremurile in care Dharma cea Sfanta - invatatura Celui Plecat in Beatitudine, s-a pierdut, daca o persoana cu o minte plina de devotament aduce ofrande precum umbrele, stegulete fluturande, lumini inlantuite, mancare si bautura, bilioanelor de Buddhasi cate graunte de nisip sunt in raul Gange, de-a lungul a zece milioane de eoni, meritul acelei persoane nu se compara in nici un caz cu meritul persoanei care tine un legamant- chiar si pentru o singura zi”.