tel. +40.0749.545.838


---PRACTICA DE ELIBERARE A ANIMALELOR
____________________________________________________________________________________________________________

MOTIVATIA

La inceput trebuie sa reflectam cum ca toate aceste creaturi au fost oameni ca si noi.

Dar din cauza ca ele nu au practicat Dharma si nu si-au supus propriile minti, s-au nascut din nou ca animale.
Corpurile lor suferinde de acum sunt rezultatul lipsei de control a propriilor lor minti.

Nu ne-am dori corpul lor nici macar pentru o secunda.

Ne suparam cand incepem sa vedem cel mai mic semn de imbatranire in corpul nostru, chiar si cand ne apare un rid pe fata.


Atunci cum ne putem astepta sa avem corpul unui animal ?

Este vital sa simtim anumite conexiuni cu animalele.

Nu trebuie sa le privim si sa ne gandim cum ca corpurile lor nu au nimic de-a face cu noi.

Nu trebuie sa ne gandim la corpurile animalelor ca fiind permanente sau cu existenta reala si ca nu sunt relationate cu propria lor minte.

Si, cel mai important, sa nu credem ca propriile noastre minti nu pot creea astfel de corpuri.

Sa reflectam la faptul ca fiecare dintre aceste animale au fost propria noastra mama.

Cand au fost fiinte umane, ele au fost foarte bune in a ne oferi un corp si ne-au salvat de pericole de sute de ori in fiecare zi.
Mai tarziu, ele au depus multa munca ca sa ne educe cum sa ne comportam.

De asemenea ele si-au creeat multa karma negativa ca sa ne asigure noua fericirea.

Nu numai ca au fost binevoitoare cu noi de nenumarate ori, ca si mama umana, dar au fost binevoitoare cu noi de nenumarate ori si ca mama-animal.

Catelusa ne-a dat lapte si ne-a adus hrana.

Pasarea-mama ne-a hranit cu insecte in fiecare zi.

De fiecare data cand au fost mamele noastre, au avut grija de noi uitand de ele insisi, sacrificandu-si confortul si chiar propriile vieti, de nenumarate ori, pentru a ne proteja si a ne face fericiti.

Ca animale, ne-au vegheat si ne-au protejat de atacurile altor animale de nenumarate ori. Au fost in felul acesta incredibil de bune de multe ori.

Nu numai ca fiecare dintre aceste animale au fost mamele noastre, dar au fost si tatal nostru, fratele sau sora noastra de nenumarate ori.

Suntem cu totii la fel, suntem o mare familie – doar ca la un moment dat avem corpuri diferite fiecare dintre noi.

Ar trebui sa ne simtim apropiati de animale asa cum o facem cu actuala noastra familie.

Ar trebui sa la simtim si pe ele aproape de inima noastra.

Sa gandim :
« Eu trebuie sa eliberez de suferinte si de cauzele suferintelor toate fiintele din infernuri si sa le conduc catre iluminare. Eu trebuie sa eliberez de suferinte si de cauzele suferintelor toate spiritele flamande si sa le conduc catre iluminare. Eu trebuie sa eliberez toate fiintele animalele de suferinte si de cauzele suferintelor si sa le conduc catre iluminare. »
Sa reflectam mai mult asupra suferintelor specifice ale animalelor. Ele sunt ignorante, nu pot comunica, traiesc cu frica ca vor fi atacate de alte animale si sunt torturate si ucise de oameni.

Apoi sa ne gandim :
« Eu trebuie sa eliberez toate fiintele umane de toate suferintele lor si de cauzele acestora si sa le conduc catre iluminare. » Pe langa asta, oamenii experimenteaza suferintele ca rezultat al karmei negative trecute, creeaza cauzele viitoare ale suferintelor, precum renasterea in taramuri inferioare, din cauza ca sunt inca sub controlul iluziilor.

Apoi sa ne gandim :
« Eu trebuie sa eliberez toate fiintele Deva, Asura si Sura de toate suferintele lor si de cauzele acestora si sa le conduc catre iluminare. »
Pentru ca sunt sub controlul karmei si al iluziilor, nici ele nu sunt eliberate de suferinte.

« Pentru a elibera toate fiintele simtitoare de obscuratiile lor si sa le conduc catre iluminare, eu insami trebuie sa ating iluminarea. Nu exista o alta cale. Pentru asta, trebuie sa practic cele sase perfectiuni (generozitate, moralitate, rabdare, efort, concentrare, intelepciune), si astfel o sa incep sa eliberez animalele si sa lucrez pentru fiintele simtitoare, daruindu-le Dharma si hrana. »

In felul acesta se genereaza Bodhicitta (mintea altruista).


RUGACIUNILE PRELIMINARE:

Refugiul si generarea bodhicittei:
Imi caut refugiul pana ce voi obtine iluminarea
In Buddha, in Dharma si in Sangha.
Prin practicile mele de generozitate si a altor perfectiuni,
Fie ca sa devin un Buddha in beneficial tuturor fiintelor simtitoare. (3x)

Generarea celor patru ganduri nemarginite:
Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare ar trai in echilibru, libere de atasamente si de ura, fara sa ii tina pe unii apropiati si pe altii sa-i indeparteze.
Fie ca ele sa ramana in echilibru.
Eu insami ii voi determina sa ramana in echilibru.
Te rog, Divin Guru, binecuvanteaza-ma sa fiu capabil sa fac asta.

Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare ar avea fericire si cauzele fericirii.
Fie ca ele sa aiba fericire si cauzele ei.
Eu insami o sa le aduc fericirea si cauzele ei.
Te rog, Divin Guru, binecuvanteaza-ma sa fiu capabil sa fac asta.

Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare ar fi eliberate de suferinte si de cauzele suferintelor.
Fie ca ele sa fie eliberate de suferinte si de cauzele acestora.
Eu insami o sa le eliberez de suferinte si de cauzele lor.
Te rog, Divin Guru, binecuvanteaza-ma sa fiu capabil sa fac asta.

Ce minunat ar fi daca toate fiintele simtitoare nu ar fi niciodata separate de fericirea renasterilor superioare si de eliberare.
Fie ca ele sa nu fie niciodata separate de aceasta fericire.
Eu insami le voi determina ca niciodata sa nu fie separate de aceasta fericire.
Te rog, Divin Guru, binecuvanteaza-ma sa fiu capabil sa fac asta.
(cele 4 strofe de 1 sau 3x)

Purificarea locului :
Fie ca pretutindeni taramurile sa fie pure,
Eliberate de rugozitatile bolovanilor si-ale altora asemanatoare.
Fie ca ele sa fie in natura pretioasa a lapiz-lazuli- ului
Si netede precum podul palmei.

Rugaciunea ofrandelor :
Fie ca ofrandele umane si divine,
Aranjate acum si creeate mental,
Cele mai bune vesminte ale ofrandelor Samantabadrei
Sa umple intreg spatiul.


Mantra ofrandelor vesmintelor :
(cl:)
OM NAMO BAGAVATE VAJRA SARA PRAMARDANE/
TATHAGATATAYA/ ARHATE SAMYAKSAM BUDDHAYA/ TADYATHA/ OM VAJRE VAJRE/ MAHA VAJRE/ MAHA TEJA VAJRE/ MAHA VIDYA VAJRE/ MAHA BODHICITTA VAJRE/
MAHA BODHI MANDO PASAM KRAMANA VAJRE/ SARVA KARMA AVARANA VISHO DHANA VAJRE SVAHA (3X)


Puterea adevarului extinsa :
Prin puterea adevarului celor Trei Minunate Sublime,
Binecuvantarile tuturor Buddhasilor si Bodhisattvasilor,
Mareata comoara a celor doua colectii complete,
Si sfera fenomenelor pure si neconcepute,
Fie ca aceasta adunare a ofrandelor sa produca transformarea gandurilor de catre Bodhisattvasii Arya Samantabhadra, Manjushri si de catre altii – de neimaginat si inepuizabile, egale cu cerul – sa se produca si sa apara in fata ochilor Buddhasilor si Bodhisattvasilor celor zece directii si sa fie primite de catre ei.

Invocatia :
(cu betisoare parfumate)
(v) Protectore al tuturor fiintelor fara de exceptie ;
(v) Distrugator Divin al nesupuselor legiuni ale Marei ;
(v) Perfect cunoscator al tuturor lucrurilor :
(c) Bhagavan, te rugam sa vi aici impreuna cu suita ta.

Rugaciunea celor sapte brate :
Cu veneratie, ma prosternez cu corpul, vorbirea si mintea ;
(c)Va aduc vesminte din tot felul de ofrande, cele actuale si cele imaginare ;
Ma confesez de toate actiunile negative pe care le-am comis inca de la inceputul timpului
Si ma bucur de meritele tuturor fiintelor sfinte sau obisnuite.
Va rog sa ramaneti pana se va sfarsi existenta ciclica
Si sa invartiti Roata Dharmei pentru toate fiintele.
Dedic toate meritele mele si ale altora, pentru Mareata Iluminare.

Ofrandele Mandalei :

Acest taram, imniresmat cu parfum, incununat de flori,
Impodobit de Muntele Meru, cele patru continente, de soare si de luna :
Imi imaginez ca fiind taramul Buddhasilor si il ofer.
Fie ca toate fiintele sa se bucure de acest taram pur !

Obiectele atasamentelor mele, ale aversiunilor si ignorantei-
Prieteni, dusmani si straini- impreuna cu corpul meu, bogatiile si placerile ;
Fara nici un regret, ofer toata aceasta colectie.
Va rugam acceptati-le cu bucurie si binecuvantati-ma sa ma eliberez de cele trei otravuri.

Prin meritele pe care le-am acumulat oferind aceasta Mandala, fie ca toate fiintele din cele sase taramuri, si in mod special aceste animale, sa renasca imediat intr-un taram pur si sa atinga iluminarea.
IDAM GURU RATNA MANDALAKAM NIRYATAYAMI